Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016

Goleman & Illeris


O Goleman ανέδειξε τη συναισθηματική νοημοσύνη ως έναν από τους θεμελιώδεις παράγοντες που συντελούν στην ουσιώδη ανθρώπινη επικοινωνία καθώς και στη λειτουργία της εκπαιδευόμενης ομάδας. Στην έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης συμπεριλαμβάνει δεξιότητες όπως η αυτογνωσία, η αυτορύθμιση, η ενσυναίσθηση, η ευελιξία, η ικανότητα εργασίας σε ομάδες και γενικά οι κοινωνικές δεξιότητες σημειώνοντας ότι οι συγκεκριμένες ικανότητες είναι πολλές φορές πιο σημαντικές στην επίτευξη άριστης απόδοσης στη μάθηση από τις τεχνικές δεξιότητες και τον υψηλό βαθμό διανόησης.

Σύμφωνα με την οπτική του Illeris, η μάθηση είναι πολυδιάστατη, και συντίθεται αφενός από το περιεχόμενο, δηλαδή από τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες που αποκτώνται μέσω της μαθησιακής διαδικασίας και αφετέρου από την υποκίνηση και τις σχέσεις των διδασκόντων και διδασκομένων. Ολοκληρωμένη μάθηση συντελείται εάν κάθε μία διάσταση λειτουργεί άρτια αλλά και αλληλεπιδρά με την άλλη. Ωε εκ τούτου ο σκοπός της μάθησης δεν εξαντλείται  στη μεταφορά των γνώσεων με άριστο τρόπο, αλλά θα πρέπει να αναπτύσσει την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την ενσυναίσθηση κτλ, φτάνοντας ακόμη και στο μετασχηματισμό προβληματικών ιδεών. Ως εκ τούτου, τόσο Illeris όπως και ο Goleman σημειώνουν τη σημασία της συναισθηματικής εμπλοκής των εκπαιδευομένων στη διάρκεια της μαθησιακής διεργασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου