Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016

Μερικεε σκεψεις πανω στους θεωρητικους της εκπαιδευσης ενηλικων : Illeris & Mezirow


Ο Illeris διατυπώνοντας το περιεχόμενο της μάθησης, συμπεριλαμβάνει σε αυτό τόσο τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες που πρέπει να αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι όσο και τις στάσεις και τις αξίες που θα αποκτήσουν ή θα χρειαστεί να αλλάξουν στη διαδικασία της μάθησης. Περαιτέρω, στο περιεχόμενο της μάθησης εντάσσεται και η κριτική επαναξιολόγηση των στερεοτυπικών παραδοχών και των δυσλειτουργικών πεποιθήσεων. Η άποψη αυτή, θα μπορούσαμε να πούμε ότι απηχείται στην οπτική του Freire, σύμφωνα με την οποία η μετάδοση γνώσεων δεν αποτελεί επαρκή αυτοσκοπό της μάθησης, αλλά πρέπει να συνοδεύεται από την κριτική συνειδητοποίηση της κατάστασης του ατόμου, των αιτίων και της αναγκαιότητας για αλλαγή.

Όσον αφορά στα κίνητρα και στη σχέση εκπαιδευτή-εκπαιδευόμενου, ο Illeris υπογραμμίζει τη σημασία του καλού κλίματος, της ενεργού συμμετοχής, της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας που επιτυγχάνονται μέσω βιωματικών, ενεργητικών μεθόδων. Από την άλλη μεριά, η μέθοδος της κωδικοποίησης-αποκωδικοποίησης αποτελεί μια ενεργητική, βιωματική μέθοδο που βασίζεται στο διάλογο, και στην οποία οι συμμετέχοντας αναλαμβάνουν αποκαλυπτικό-ευρετικό ρόλο καλλιεργώντας τις επικοινωνιακές τους ικανότητες, την κριτική σκέψη, τη συνεργασία, την συναισθηματική έκφραση κτλ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου