Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016

ο καταιγισμος ιδεων


Η τεχνική του καταιγισμού ιδεών αποτελεί μια εκπαιδευτική τεχνική η οποία ενθαρρύνει τη ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευομένων στη μαθησιακή διαδικασία. Επιπλέον, ο καταιγισμός ιδεών αν και προτρέπει τους εκπαιδευόμενους να διατυπώσουν όποια σκέψη τους έρχεται στο μυαλό, ωστόσο οι σκέψεις αυτές πρέπει να είναι σχετικές με την ερώτηση που θέτει ο εκπαιδευτής. Τη στιγμή που διεξάγεται ο καταιγισμός ιδεών δε ασκείται κριτική ούτε από τον εκπαιδευτή ούτε από τους εκπαιδευόμενους. Ωστόσο, οι εκπαιδευόμενοι μετά το πέρας της διαδικασίας, θα κληθούν να επιχειρηματολογήσουν πάνω στις διατυπωμένες σκέψεις τους.
Θεωρώ, ότι η διατύπωση πολλών και διαφορετικών απόψεων που ενδεχόμενα να είναι αντίθετες μεταξύ τους όχι μόνο δεν προκαλεί σύγχυση στους εκπαιδευόμενους αλλά αντίθετα αναπτύσσει τη δημιουργική σκέψη και βοηθά τους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν ότι κάποια ερωτήματα επιδέχονται περισσότερες από μία απαντήσεις. Επιπλέον, ο καταιγισμός ιδεών αποδεικνύει στην πράξη, δηλαδή βιωματικά, ότι η ομαδική εργασία και ομαδική συνεισφορά σε ένα θέμα, οδηγεί σε μεγαλύτερο πλούτο λύσεων σε σχέση με την ατομική εργασία και την ατομική σκέψη.
Ωστόσο, για να βελτιστοποιηθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής τεχνικής και για να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα σύγχυσης στους εκπαιδευόμενους συνιστάται ο εκπαιδευτής να ταξινομεί τις σκέψεις που διατυπώνονται σε κατηγορίες. Επίσης ο εκπαιδευτής θα πρέπει να παροτρύνει τους εκπαιδευόμενους να εστιάζουν στις σχετικές με το ερώτημα όψεις του θέματος, έτσι ώστε η διαδικασία να μην καταλήξει σε επίδειξη φαντασίας ή έκθεση ιδεών. Άλλωστε, μετά το πέρας του καταιγισμού ιδεών οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να επιχειρηματολογήσουν πάνω στις διατυπωμένες σκέψεις του αλλά και να αξιολογήσουν τις σκέψεις των υπόλοιπων εκπαιδευομένων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου