Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016

Τα εμπόδια στη μάθηση


Οι ενήλικοι εκπαιδευόμενοι αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στη μάθηση τα οποία μπορούν να ταξινομηθούν σε τρεις βασικές κατηγορίες.
1) Εμπόδια που οφείλονται στην κακή οργάνωση του προγράμματος.
2) Εμπόδια που απορρέουν από τις κοινωνικές υποχρεώσεις και τα καθήκοντα των ενήλικων εκπαιδευομένων.
3) Εσωτερικά εμπόδια.

Τα εσωτερικά εμπόδια απορρέουν από την προσωπικότητα των εκπαιδευομένων και μπορεί να οφείλονται ακόμη και στις γνώσεις και τις αξίες που έχουν κατασταλάξει στη σκέψη των ατόμων. Οι ενήλικοι είναι λιγότεροι εύπλαστοι σε σχέση με τα παιδιά και είναι δυσκολότερο να αλλάξουν αντιλήψεις. Ως εκ τούτου, οι προυπάρχουσες γνώσεις μπορούν να τους οδηγήσουν ακόμη και σε αμφισβήτηση ή αρνητική στάση απέναντι στον εκπαιδευτή. Περαιτέρω, οι ενήλικοι ενδέχεται να ταυτίζουν την προσωπικότητά τους με τις απόψεις και σε περίπτωση αμφισβήτησης των απόψεων τους θεωρούν ότι θίγεται και η προσωπικότητά τους.
Τα εσωτερικά εμπόδια επίσης μπορεί να οφείλονται και σε ψυχολογικούς παράγοντες, για παράδειγμα στη χαμηλή αυτοεκτίμηση και στην έλλειψη αυτοπεποίθησης ή στο άγχος που προκαλεί η ιδιότητα του μαθητή. Ο ενήλικος εκπαιδευόμενος ενδέχεται να φοβάται την αξιολόγηση, την αποτυχία, την κριτική ή ακόμη και να έχει αρνητικές εμπειρίες από τη σχολική του ζωή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου