Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Η ανδραγωγική θεωρία του Malcolm Knowles.


Ποια είναι η συμβολή της ανδραγωγικής στη θεωρία της μάθησης και στην πρακτική της εκπαίδευσης ενηλίκων; Ποια στοιχεία της ανδραγωγικής θεωρούνται ως κύριες καινοτομίες.
Η ανδραγωγική αποτέλεσε την πρώτη σοβαρή προσπάθεια να διαμορφωθεί μια περιεκτική θεωρία στην εκπαίδευση των ενηλίκων. Η συγκεκριμένη θεωρητική προσέγγιση που επικράτησε για χρόνια στις ΗΠΑ άσκησε σημαντική επιρροή δίνοντας έμφαση στα ανθρωπιστικά ιδεώδη της εκπαίδευσης ενηλίκων, δημιουργώντας τις βάσεις για σημαντικές συζητήσεις σχετικά με τη φύση και την πρακτική της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Οι κύριες καινοτομίες είναι η έμφαση στα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων και ειδικά στην τάση τους για αυτοδιάθεση και αυτοδιαχείρηση της μάθησης μέσω της ανάληψης συγκεκριμένων πρωτοβουλιών και στον εμψυχωτικό ρόλο των εκπαιδευτών.
Οι παραδοχές της ανδραγωγικής είναι με συντομία οι εξής:
Α) Οι ενήλικοι πρέπει να γνωρίζουν αυτό που μαθαίνουν και τον σκοπό της μάθησης πριν εμπλακούν στη μάθηση. Οι εκπαιδευτές πρέπει να βοηθούν τους εκπαιδευόμενους να αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα αυτού που μαθαίνουν.
Β) Οι ενήλικοι έχουν την τάση για αυτό-διαχείρηση και θέλουν και οι άλλοι να τους αντιμετωπίζουν με αυτόν τον τρόπο.  θέλουν να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της μάθησης. Ο εκπαιδευτής θα πρέπει να φέρετε στους ενήλικους με σεβασμό.
Γ) Οι ενήλικοι έχουν συγκεκριμένες εμπειρίες, οι οποίες πρέπει να αξιοποιούνται μέσω της βιωματικής μάθησης.
Δ) Η μάθηση πρέπει να συνδέεται με συγκεκριμένα προβλήματα από την καθημερινή εμπειρία των εκπαιδευομένων και όχι να είναι γενική και αφηρημένη
Ε) Η έμφαση είναι στο πρόβλημα και όχι στην παροχή ακαδημαϊκών γνώσεων
Στ) Τα πιο σημαντικά κίνητρα των ενήλικων εκπαιδευομένων είναι τα εσωτερικά και όχι τα εξωτερικά κίνητρα.
O Knowles περιέγραψε μια σειρά από πρακτικές για την εκπαίδευση με βάση τις αρχές της ανδραγωγικής: α) Το μαθησιακό κλίμα βασίζεται στον αλληλοσεβασμό, στην ελευθερία έκφρασης, στο διάλογο, β) Το περιεχόμενο της διδασκαλία απαντά στις ανάγκες των εκπαιδευομένων και έχει σχέση με τα πραγματικά τους προβλήματα, γ) Ο εκπαιδευτής δεν είναι μεταφορέας γνώσης αλλά ένας διευκολυντής που ενθαρρύνει την ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευομένων, δ) Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν σε όλα τα στάδια της μάθησης. Ε) Οι μέθοδοι που επιλέγονται προάγουν τη συμμετοχή, την αλληλεπίδραση, την ανταλλαγή εμπειριών, την ευρετική πορεία προς τη γνώση κτλ όπως τα παιχνίδια ρόλων, οι προσωμοιώσεις, οι πρακτικές ασκήσεις κτλ.
Όσον αφορά στην αξιολόγηση, σύμφωνα με τη θεωρία της ανδραγωγικής αποτελεί ευθύνη και του εκπαιδευόμενου. Ο εκπαιδευτής θα πρέπει να δημιουργήσει ένα πρότυπο από δεξιότητες που απαιτούνται έτσι ώστε να επιτευχθεί ένα ιδανικό μοντέλο απόδοσης και με βάση αυτό το πρότυπο να μπορεί να αυτό-αξιολογηθεί ο εκπαιδευόμενος ως προς την κατάκτηση τν δεξιοτήτων.
Ο ρόλος του εκπαιδευτή είναι αυτός του διεκολυντή (facilitaror). Ο δεικολυντής ενθαρρύνει, παροτρύνει, ενισχύει και βοηθάει τη μάθηση. Έχει την ευθύνη της μαθησιακής διεργασίας αλλά και σε συνεργασία με τους εκπαιδευομένους. Συνεπώς, στα πλαίσια της ανδραγωγικής η ευθύνη της μάθησης μετατοπίζεται από τον εκπαιδευτή στους εκπαιδευομένους.

1 σχόλιο:

  1. The Casino - Las Vegas - MapYRO
    The 아산 출장마사지 Casino is a resort and casino located in Las Vegas, 부천 출장마사지 Nevada and is open daily 24 hours. The casino 양산 출장마사지 is open daily 24 hours. The 의정부 출장안마 casino is open daily 24  태백 출장마사지 Rating: 3 · ‎9 votes

    ΑπάντησηΔιαγραφή