Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

Πως θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί η σύγκρουση στην


-      Ο εκπαιδευτής ενθαρρύνει τα μέλη να εργάζονται σε υποομάδες, δηλαδή να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που ευνοούν το χτίσιμο του ομαδικού πνεύματος.
-      Ο εκπαιδευτής είναι βοηθητικός και με αυτόν τον τρόπο διευκολύνει του εκπαιδευόμενους να μειώσουν το άγχος τους. Γενικά δημιουργείται ένα καλό συναισθηματικό κλίμα στην ομάδα.
-      Φροντίζει να τηρούνται οι κανόνες λειτουργίας που έχουν συμφωνηθεί στην αρχή του μαθήματος. Οι κανόνες είναι ευκρινείς, σαφής, λειτουργικοί και αποδεκτοί από όλη την ομάδα.
-      Ο χώρος έχει διαμορφωθεί κατάλληλα, με μετακινήσεις καθισμάτων.
-      Ο βαθμός δυσκολίας της άσκησης ανταποκρίνεται στις δυνατότητες των εκπαιδευομένων. Ο ρυθμός εργασίας μπορεί να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες ανάγκες της ομάδας. Οι εκπαιδευόμενοι εργάζονται χωρίς άγχος και βιασύνη.
-      Ο εκπαιδευτής έχει οργανώσει με επιτυχία και φροντίδα το πρόγραμμα.
-      Ο εκπαιδευτής ενθαρρύνει και επιβραβεύει τα επιτεύγματα των εκπαιδευομένων.

Όσον αφορά τα στοιχεία που συμβάλουν στην επίτευξη θετικού κλίματος, φαίνεται ότι οι συμμετέχοντες παρά τις διαφοροποιήσεις του (για παράδειγμα ανήκουν σε διαφορετικές παρατάξεις ή έχουν διαφορετικούς ρόλους) έχουν μία συλλογική αντίληψη, δηλαδή έχουν επίγνωση ότι αποτελούν ενεργά μέλη μιας ομάδας με κύριο ενοποιητικό στοιχείο την ιδιότητά τους ως πολίτες ενός δήμου ή μιας περιοχής που τους απασχολεί ένα κοινό πρόβλημα. Με άλλα λόγια δηλαδή έχουν ένα ισχυρό κοινό στόχο, ένα πρόβλημα που πρέπει από κοινού να αντιμετωπίσουν. Μέσα από τα συμμετοχή τους στην ομάδα, αναμένουν να ικανοποιήσουν κάποιες ανάγκες τους είτε προσωπικές είτε συλλογικές.
Όσον αφορά στα εμπόδια προς την επίτευξη θετικού κλίματος, θα σχολίαζα αφενός τις σχέσεις των μελών που δεν χαρακτηρίζονται από απόλυτη εμπιστοσύνη αλλά και την μη αποδοχή των κανόνων από όλα τα μέλη της ομάδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου