Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

Ο ρόλος του αντιρρησία και πως θα πρέπει να


Οι ρόλοι είναι ιδιαίτερα σημαντικοί στη δυναμική και στη διεργασία της ομάδας καθώς εκφράζουν ανάγκες της ομάδας. Οι ρόλοι μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και για αυτό το λόγο δεν θα πρέπει να επιχειρείται η αποσιώπησή τους αλλά ούτε και η παγίωσή τους σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Για παράδειγμα, αν ο εκπαιδευτής αναγνωρίσει το ρόλο του γελωτοποιού, συνυπολογίζοντας και τα μη λεκτικά μηνύματα των μελών της ομάδας, θα πρέπει να αναρωτηθεί μήπως η ομάδα έχει κουραστεί, ή βρίσκει το αντικείμενο βαρετό κτλ. Εφόσον αναγνωρίσει την ανάγκη της ομάδας θα μπορέσει να πρωβεί σε διορθωτικές παρεμβάσεις, για παράδειγμα να κάνει διάλειμμα, να αλλάξει το θέμα κτλ.
Το ίδιο ισχύει και για τους δύσκολους ρόλους, ένας από τους οποίους είναι και ο αντιρρησίας, ο οποίος εκφράζει την ανάγκη για αυτόνομη και δημιουργική ανάπτυξη, για διαμόρφωση και έκφραση άποψης μέσα στην ομάδα. Ο εκπαιδευτής μπορεί να αξιοποιεί τις αντιρρήσεις του εκπαιδευόμενου λέγοντας για παράδειγμα «Ο Χ εισάγει νέες οπτικές στο θέμα. Θέλει, κάποιος εκπαιδευόμενος να αναφέρει ακόμη μία διαφορετική άποψη». Επιπλέον, ο ρόλος αυτός αποτελεί μια νύξη ότι ίσως δεν πάει κάτι καλά στην όλη διαδικασία. Ίσως για παράδειγμα το περιεχόμενο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εκπαιδευομένων, ίσως τα ζητούμενα είναι πολύ δύσκολα και δεν συνάδουν με το επίπεδο των εκπαιδευομένων, ίσως ο ρυθμός είναι πολύ γρήγορος ή αντίθετα πολύ αργός κτλ.
Οι αντιρρήσεις, αποτελούν επίσης μια καλή ευκαιρία να κατανοήσουν οι εκπαιδευόμενοι ότι υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για ένα συγκεκριμένο θέμα. Ωστόσο, αν ο αντιρρησίας δυσκολεύει την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ο εκπαιδευτής θα πρέπει να εμπλέξει την ομάδα δηλώνοντας ότι παρακωλύεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Θα πρέπει ωστόσο να φροντίσει να μην στιγματιστεί ο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου